Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…NIECODZIENNIK SATYRYCZNO-PROWOKUJĄCY

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
Pytanko mam, trafiłem w necie na coś takiego https://skfb.ly/6sTHD
Stronka ta pozwala załadować grafikę zrobioną właśnie w 3ds. Korzystał ktoś kiedyś z tego? Wiem, że od lat powstają różne wersje, ale nigdy nie wnikałem. Grafikowi zrobienie tego konkretnego podobno zajęło mało czasu. Ja chciałbym coś takiego osiągnąć wsadzając przód i tył gazety tylko, płaska powierzchnia, którą można pokręcić.
Ktoś wie jak wygląda sprawa z tym programem, jak skomplikowany itp. jest?

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
Dobra, 3ds jest w pyte drogi i nie namówię szefów do kupienia.
Alias Wavefront (.obj)
Biovision Hierarchy (.bvh)
Blender (.blend)
Carbon Graphics Inc (.geo)
Collada (.dae, .zae)
Design Web Format (.dwf)
Designer Workbench (.dw)
DirectX (.x)
Drawing eXchange Format (.dxf)
Autodesk Filmbox, FBX (.fbx)
GDAL vector format (.ogr)
Generic Tagged Arrays (.gta)
GL Transmission Format (.gltf, .glb)
Initial Graphics Exchange Specification, IGES (.igs, .iges)
Kerbal Space Program (.mu, .craft)
Google Earth, Keyhole Markup Language (.kmz)
LIDAR point clouds (.las)
Lightwave (.lwo, .lws)
Mimesys Q3D (.q3d)
Minecraft (.mc2obj, .dat)
Open Flight (.flt)
Open Inventor (.iv)
OpenSceneGraph (.osg, .osgt, .osgb, .osgterrain, .osgtgz, .osgx, .ive)
Polygon File Format (.ply)
Quake (.bsp)
Quake / Valve source engine (.md2, .mdl)
Shape (.shp)
Stereolithography, Standard Tessellation Language (.stl, .sta)
Terrapage format database (.txp)
Valve source engine (.vpk)
Virtual Reality Modeling Language, VRML (.wrl, .vrml, .wrz)

formaty jakie stronka obsługuje

salival
salival - Little Princess · 6 lat temu
Blender jest w pytę tani

--

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
:salival dzięki, widzę, że open, zobaczę, co to jak to. I dochodzi kwestia obsługi plus wykorzystania jednak commercial ;)

salival
salival - Little Princess · 6 lat temu
:dino40i4 wykorzystać komercyjnie możesz. Natomiast co do obsługi powiem tak - artyści raczej za Blenderem nie przepadają choć od czasu wersji 2.4 zmieniło się w nim wszystko, ale jakoś ten stary interfejs wszystkim zapadł w pamięć. Możliwości Blender ma olbrzymie. Zresztą efekty w "Hardcore Henry" były tworzone przy użyciu Blendera. Sam też używam i polecam, ale jest to trochę inna bajka niż Max czy Maya ;)

--

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
:salival Mi się rozchodzi tylko o wrzucenie 2 obrazków płaskich okładki, żadna sztuka w teorii, a potem na stronkę z linku, ale muszę wiedzieć, co i jak bo grafika zapytałem, czy ktoś zna 3ds max to nie wiedział, co to i ręce mi opadły... to cholerstwo za dzieciaka do cd action dodawali...
Ostatnio edytowany: 2017-08-13 01:37:28

salival
salival - Little Princess · 6 lat temu
:dino40i4 Nie bardzo rozumiem co znaczy wrzucić dwa obrazki płaskie w przypadku softu do modelowania 3D Ale jeśli chodzi ci o oteksturowanie dwóch płaszczyzn, to 5 minut roboty, z czego 4 to odpalenie kompa

--

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
:salival No własnie o to mi chodzi, a bardziej, żeby tym kręcić potem można . Ciągle słyszę jakie to proste, a jak odpalam blendera to mam szesciokąt :P. Ja chcę płaskie, wsadzić dwa obrazki, a potem człek na stronie niech sobie kręci

salival
salival - Little Princess · 6 lat temu
:dino40i4 to wywal sześcian, dodaj "plane" i poczytaj tutoriale o teksturowaniu. Generalnie to dosyć proste jest. Jak dasz mi te obrazki to ci robię takie dwie płaszczyzny nawet free of charge
Ostatnio edytowany: 2017-08-13 17:21:01

--

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
:salival Dzięki, to i tak chodzi o to, że codziennie by musiało powstawać więc, albo sam muszę się nauczyć, albo grafikom wyjaśnić. Za podpowiedź dzięki, zaraz pokombinuję, jak mi nie wyjdzie to dam Ci i będę się chwalił, że umiem .

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
W sumie to tak rozumiem, że jednego preseta stworzyć wystarczy, a potem tylko zmieniać obrazki, to w sumie parę kliknięć pewnie. No i jeszcze tło, żeby było ładniej.

Dodaj dodaj, łatwo gadać, oglądam tutorial i nie wiem, co on do mnie gada . ale usunąć już mi się udało :P
Ostatnio edytowany: 2017-08-13 21:13:26

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
Mam! , Tylko plane jest płaskie w poziomie, a ja potrzebuje w pionie, tak jak byś gazete trzymał... a może na cylindrze ciekawiej?
Ostatnio edytowany: 2017-08-13 21:20:36

Herod
Herod - Superbojownik · 6 lat temu
:dino40i4
wciśnij 'r', potem 'y', potem wpisz '90' i zatwierdź enterem

A ogólnie to jest szybszy sposób, ale wymagający odrobinę przygotowania: wciśnij 'ctrl alt u' (preferencje), i w zakładce 'add-ons' znajdź (najlepiej za pomocą okna wyszukiwania) dodatek 'import images as planes'. Aktywuj go, zapisz preferencje, potem w głównym oknie będziesz mógł dodawać obrazki od razu jako oteksturowane prostokąty (i z poprawnymi proporcjami).

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
:herod dzięki, znalazłem opcję, ale nadal nie wiem, co dalej robię renderowanie to wszystko mi się psuje
Chyba jak ręcznie mi ktoś tego nie wyjaśni to nie ma bata, tutoriale na necie, co chwilę co innego mówią

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
Jak można zrobić program, który wymaga 50 kliknięć do zmiany jednej fotki na gotowym ustawieniu???? Szlag mnie trafia

salival
salival - Little Princess · 6 lat temu
:dino40i4 bo to nie jest program służacy do zmiany fotek Blender pozwala na takie coś:

https://www.youtube.com/watch?v=HomAZcKm3Jo

https://www.youtube.com/watch?v=iD_MyDbP_ZE

czy już trochę czasu temu w kinie Hardcore Henry ( making-of ze strony Blendera ):

https://vimeo.com/165033253

Więc wiesz, zmiana obrazka raczej nie leży w roadmap Blender Foundation



--

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
:salival Ok , to ma jakiś sens, ale ja chcę tylko to o czym mówię w darmowym programie . nadal wkurza mnie to bo w teorii przeciągnij, przerenderuj i gotowe

fakt, o henrym wspominaleś .

Ja chcę minimum kliknięć, którę o 6 rano wykonam i zmienię dwie okładki
Ostatnio edytowany: 2017-08-15 00:05:51

salival
salival - Little Princess · 6 lat temu
:dino40i4 generalnie to możesz podmienić pliki na dysku przed odpaleniem Blendera

Blender jest cały "upytoniony" i można z łatwością uskryptowić sobie coś takiego, jeśli potrzebujesz konkretnej funkcji. Kiedyś potrzebowałem partycjonowania obiektu w oct-tree i tworzenie collider meshów, to jedynie własnym skryptem mogłem to zrobić. W twoim przypadku taki skrypt to dosyć prosta sprawa, bo wszystko co robiłby, to właśnie podmieniał teksturę w materiale.
Ostatnio edytowany: 2017-08-15 00:33:26

--

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
:salival z tą podmianą plików to dobry pomysł, ale one chyba przerenderowane już są i mają ichnie formaty, nie widzę żeby jakiś jpg gdzieś był

salival
salival - Little Princess · 6 lat temu
:dino40i4 tam można ładować z zewnętrzych i embedowanych. Jak sam zapisałem blenda to spakowałem te grafiki do środka. Na stronę możesz też wysłać zipa. W środku zipa możesz mieć blend i jpegi. Chyba prościej się nie da

--

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
:salival dobra, który to folder, żeby podmienić? cracki zmieniałem 20 lat temu, a tu nie widzę plików podobnych

salival
salival - Little Princess · 6 lat temu
Dopiero do pracy dotarłem. Daj mi chociaż kawę zrobić, pocztę odebrać Ja też w korpo w końcu robię

--

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · 6 lat temu
:salival oj tylko pytam, ja dziś wolne i idę na mecz kartoflisk :P
Aby pisać na forum zaloguj się lub zarejestruj